środa, 2 kwietnia 2014

Zupa z soczewicą, pomidorami, dymkami i kurkumą z dodatkiem cynamonu i cytryny


Jestem wielbicielką zup z soczewicą, jak i w ogóle soczewicy. Tę zupę robiłam dwukrotnie z kaszą bulgur, a w końcu zdecydowałam się na zastąpienie jej soczewicą. Obie wersje są przepyszne i godne polecenia. Ogólnie zupę przygotowuje się dość szybko, poza obieraniem małych cebulek. No ale jak tu się powstrzymać, kiedy na wiosnę przechodząc przez rynek mijam wielkie worki pełne dymek różnej wielkości, zarówno czerwonych jak i białych. Oczywiście można z nich zrezygnować, ale przyjemnie wyławiać z zupy pływające kuleczki. Dlatego proponuję włączyć sobie odcinek ulubionego serialu, wziąć nożyk i zanim się zorientujemy, wszystkie cebulki będą obrane czekać na dalsze losy.

Do zupy dodałam także kawałek świeżego korzenia kurkumy. Przyznam, że pierwszy raz miałam do czynienia z takową i byłam pod wrażeniem, jak bardzo może ona wpłynąć na kolor bulionu. Dowodem na to niech będzie chociażby tarka, której nie mogłam domyć i pozostała żółta... W każdym razie gorąco polecam tę gorącą zupę :)

SKŁADNIKI:
200g małych cebulek dymek, obranych
2 duże pomidory, pokrojone w kostkę
kawałek świeżo startego korzenia kurkumy lub łyżeczka sproszkowanej
2 kawałki kory cynamonu
1,5 l dobrego bulionu drobiowego lub warzywnego
kilka liści limonki kafir (można pominąć)
200g czerwonej soczewicy
cytryna, sparzona
świeża natka kolendry
brązowy cukier
oliwa


  1. Rozgrzej na patelni łyżkę oliwy i podsmaż kurkumę oraz cynamon, po czym dodaj dymki i pomidory. Smaż przez kilka minut, a następnie zalej całość gorącym bulionem, dodając liście limonki, jeśli je posiadasz oraz ścierając skórkę z cytryny.
  2. Gdy bulion się zagotuje, wrzuć soczewicę i gotuj pod przykryciem, aż zmięknie i się rozpadnie.
  3. Teraz dopraw zupę solą, pieprzem i łyżeczką brązowego cukru. Dodaj sok z połowy lub jeśli będzie za mało kwaśne, z całej cytryny. Podawaj z listkami kolendry. Smacznego!
Dobrze, by przed podaniem zupa postała kilka godzin, aby przeszła aromatami, a w szczególności cynamonem

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz