poniedziałek, 27 sierpnia 2012

Grillowany łosoś z rukolą, musztardą i suszonymi pomidorami

 

Łosoś to moja ulubiona ryba. Mogę go jeść w każdej postaci. Pożyczyłam od kuzynki niemiecką książkę kucharską Tima Mälzer'a  "Born to Cook 2" i przepis ten przykuł moją uwagę, dlatego kiedy usłyszałam o planowanym grillu z rodziną, od razu wiedziałam, co przygotuję.

Składniki (na 4 porcje)
  • 4 wyfiletowane kawałki świeżego łososia (po ok 250g)
  • 2-3 łyżki musztardy francuskiej
  • 50g rukoli
  • 100g suszonych pomidorów w zalewie (odsączonych)
  • 1 cytryna
  • 1 limonka
  • sól
  • pieprz
  1. Doprawić ryby solą i pieprzem i posmarować musztardą.
  2. Liście rukoli opłukać, wysuszyć, lekko posiekać i położyć na kawałkach łososia.
  3. Suszone pomidory zmiksować i położyć na rukoli.
  4. Na samej górze umieścić plastry cytryny i limonki.
  5. Ryby grillować w folii lub na specjalnym ruszcie ok. 15-20 min lub więcej, aż skóra będzie bez problemu odchodzić. W przypadku rusztu, należy grillować ok 6-7 min z każdej strony.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz