niedziela, 28 października 2012

Nie daj się przeziębienu - sok z pietruszki


Nie skrzywiajcie się na widok tego soku. Wydaje się, że sok z pietruszki nie ma szans na bycie dobrym napojem, jednak naprawdę nie można mu niczego zarzucić. Jeśli ktoś nie lubi pietruszki, po odsączeniu samego soku z pewnością i jemu zasmakuje. Napój ten dostawaliśmy do picia w przedszkolu z przeświadczeniem, że pijemy sok z kiwi. Rzeczywiście długo byłam o tym przekonana. O tym, że kiwi w nim nie ma, dowiedziałam się dopiero po kilku latach i teraz  postanowiłam przypomnieć sobie ten smak. Pietruszka jest niezwykle cennym źródłem witaminy C, tak potrzebnej w okresie jesienno-zimowym. Jedna łyżka natki pietruszki to tyle, co nasze dzienne zapotrzebowanie na tę witaminę.  Ja proponuję ten sok na zapobieganie przeziębieniu, mi jednak posłużył jako lekarstwo, gdyż przeziębienie zdążyło mnie dopaść.

SKŁADNIKI (na 1 litr napoju bez odsączenia)
  • ok 700ml wody
  • 3-4 natki pietruszki (łącznie 60-80g)
  • 100ml soku z cytryny (z ok. 2 cytryn)
  • 3-4 łyżeczki miodu 


  1. Sok z cytryny wymieszać z wodą, rozpuścić w niej miód.
  2. Zmiksować pietruszkę i wymieszać z płynem. W razie potrzeby dodać jeszcze miodu.
  3. Można odsączyć zmielone liście zieleniny, jeśli ktoś nie przepada.
  4. Wypić do dna :)




1 komentarz: