piątek, 21 czerwca 2013

Krem z marchwi z pomarańczą



Jutro pierwszy dzień lata, choć myślę, że ostatnie upały pokazały, że już dawno nadeszło. Podczas gdy moja szkoła zamieniła się w saunę, ja wraz z moją klasą spędzaliśmy czas nad morzem. Upał nie przeszkodził, aby beztrosko turlać się po wydmach, a ciepłe powietrze towarzyszyło nam podczas przesiadywania na plaży w środku nocy. Moje krytyczne spojrzenie na posiłki musiało spotkać się z dużym wyzwaniem, jakim było stołówkowe jedzenie. Są jednak takie momenty, w których na pewne sprawy trzeba przymknąć oko, aby nic nie stanęło na drodze ku dobrej zabawie. Teraz czeka mnie niezłe wyzawanie, jakim będzie przygotowanie dla mojej Mamy imieninowej kolacji. Zamienię się w szefa kuchni i razem z Mamą przygotujemy 4-daniowy posiłek dla 15 osób. Menu już od dawna ułożone, zakupy zrobione, teraz pozostało tylko zakasać rękawy i brać się do roboty. Jednym z dań będzie krem z marchwi z pomarańczą, na który przepis umieszczam poniżej.

SKŁADNIKI (na 4 porcje):
kawałek selera, obrany
korzeń pietruszki, obrany
kawałek pora
kawałek korzenia imbiru (wielkości kciuka), obrany
1 łyżeczka nasion kozieradki
kilka ziarenek ziela angielskiego
kilka listków laurowych
sól, pieprz
1 kg marchwii
1 pomarańcza
50g masła
opcjonalnie: jedna trawa cytrynowa

  1. Zalej pomarańczę czystą wrzącą wodą z czajnika, możesz ją też wyszorować, aby lepiej pozbyć się chemikaliów ze skórki. Po chwili moczenia, z połowy pomarańczy zeskrop wierzchnią, pomarańczową skórkę, aby powstało kilka podłużnych płatów. 
  2. W sporym garnku nagotuj 1,5l wody.Do gotującej się wody dodaj skórkę z pomarańczy, pietruszkę, seler, imbir, por oraz trawę cytrynową (przełam na pół).. Dopraw kozieradką, zielem angielskim, listkami laurowymi, solą i pieprzem i przykryj, pozostawiając na małym ogniu.
  3. Gdy uzyskasz aromatyczny wywar, dodaj obrane i pokrojone marchewki. i dalej gotuj pod przykryciem, aż zmiękną. Zdejmij garnek z ognia. Przecedź wywar przez sitko. W garnku ma pozostać tylko czysty wywar, marchewki, por i pietruszka, ewentualnie seler.
  4. Obierz pomarańczę tak, aby pozbawić ją wszelkich błonek, a następnie dodaj miąższ wraz z sokiem do zupy. Zetrzyj korzeń imbiru,  Całość zmiksuj. Podawaj ze śmietaną oraz z ulubionymi ziołami (u mnie szałwia ananasowa).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz