niedziela, 14 kwietnia 2013

Chrupiące ciasteczka owsiane z migdałami

Zawsze wydawało mi się, że owsiane ciasteczka jedzą tylko maniacy zdrowego odżywiania, że to jest smaczne, ale bez większego zachwytu. Kiedy jednak znalazłam i lekko zmodyfikowałam przepis na mojewypieki.com i upiekłam je, aby zanieść do szkoły, stwierdziłam, że to pyszna, chrupiąca przekąska, o wiele lepsza od wielu mniej "zdrowych" ciasteczek. Gorąco polecam. Fakt, że smakowały 34 osobom niech posłuży za potwierdzenie, że warto je upiec.


SKŁADNIKI (na 35-40 ciastek):
200g masła o temp. pokojowej
3/4 szklanki drobnego cukru do wypieków
1/4 szklanki brązowego cukru
1 duże jajko
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
1 szklanka mąki pszennej
3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
szczypta soli
2 szklanki płatków owsianych (najlepiej zwykłych górskich, ale błyskawiczne też się nadadzą)
1/2 szklanki słupków migdałów
1/2 szklanki suszonej żurawiny


  1. Utrzyj masło, dodaj cukier biały, a potem brązowy i dalej ucieraj, dodaj jajko i zmiksuj. 
  2. Następnie dodaj pozostałe składniki za jednym razem (dokładnie mieszając uprzednio mąkę z sodą i prozkiem do pieczenia). Zmiksuj.
  3. Piekarnik nstaw na 180stC. Blachę wyłóż papierem do pieczenia. Z ciast formuj kulki wielkości orzecha włoskiego, spłaszcz je łyżką. Układaj na blaszce w sporych odstępach*. Piecz 15-17 minut aż zbrązowieją.
  4. Po ostudzeniu trzymaj w szczelnie zamkniętym pjemniku.
*Ciasteczka według oryginalnego przepisu powinny bardzo urosnąć w bok. Mnie jednak w bok za bardzo nie urosły i musiałam uformowane kulki spłaszczać całkowicie. Proponuję więc, abyś w na początku uformował lekko spłaszczone kulki, a jeśli nie rozpłyną się i nie stworzą płaskich ciastek, rozpłaszcz je bardziej.





2 komentarze:

  1. No pewnie, że są nawet lepsze! Twoja wersja wygląda na smakowitą:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja uwielbiam owsiane ciasteczka, Twoje wyglądają cudnie :)

    OdpowiedzUsuń