poniedziałek, 19 listopada 2012

Naleśniki - przepis podstawowy

Uwielbiam naleśniki. Na słodko, słono - nie robi mi to różnicy, po prostu są pyszne i uniwersalne. Zawsze robiłam je "na oko", więc raz wychodziły bardziej elastyczne, raz troszkę za twarde, raz klejące, a innym razem zbyt suche. Przy przepisie na naleśniki z gruszkami obiecałam Wam przepis podstawowy. Próbowałam go opracować sama, ale nie wyszło, a poza tym, zajęłoby to mnóstwo czasu, bo nie chciałam sprzedawać Wam byle czego. Użyłam więc przepisu z bloga www.natchniona.pl, a oryginalnie pochodzi on z książki Julii Child (dla ułatwienia zważyłam składniki). Wreszcie wyszły idealne! Są miękkie i delikatne, więc należy uważać przy przewracaniu na drugą stronę. Polecam!
A już jutro nowy przepis na nadzienie do naleśników!


SKŁADNIKI (wychodzi 8-10 naleśników):
-1 szklanka mąki pszennej (175g)
-3/4 szklanki zimnej wody gazowanej(225ml)
-3/4 szklanki zimnego mleka (część można zastąpić kremówką)
-3 jajka
-3 łyżki roztopionego i ostudzonego masła (35g)
1/4 łyżeczki soli
opcjonalnie: 2 łyżeczki cukru wanilinowego, 3 łyżeczki cukru

  1. Zmiksuj wszystkie składniki na jednolitą masę (bez grudek mąki, możesz ją przesiać).
  2. Całość wstaw na 30 minut do lodówki.
  3. Smaż obustronnie (jeśli masz odpowiednią patelnię, to bez tłuszczu), aż lekko się zarumienią i będą odchodzić od patelni.





1 komentarz:

  1. O tak, naleśniczki, uwielbiam z twarożkiem(ulubionym Pilos), takie podsmażone na masełku na złoty kolor, pyszności:)

    OdpowiedzUsuń