piątek, 14 grudnia 2012

Curry z łososiem i gruszką

To było pyszne, choć robione i jedzone w pośpiechu. Już chyba kiedyś wspominałam o mojej miłości do łososia, ale jeszcze raz powtórzę: kocham tę rybę!!! Curry zazwyczaj łączy się z kurczakiem czy krewetkami, ale ja lubię, jak jest nietypowo, więc z mojej ochoty na ryż Basmati z sosem curry zrodził się przepis na łososia. Kiedy już sos bulgotał, a ryba stawała się coraz jaśniejsza, rzucilam okiem na kosz z owocami i dorzuciłam szybko gruszkę na patelnię, aby dopełniła smaku.
A tymczasem w moim mieście spadło najwięcej śniegu w całej Polsce. Już sporządziłam z moją mamą pierwsze zapiski na świąteczne zakupy, pierwsze plany na wigilijne potrawy, choć ja w tym roku zajmę się wypiekami. A dziś, kiedy wróciłam głodna i zmarznięta do domu, po prawie 2 godzinach spędzonych w temp. -10ºC, zastałam zapach miodu i przyprawy do piernika. Moja mama z babcią zabrały się za pierniczki, nasz wieloletni, stanowczo najlepszy przepis. Przy nastrojowej muzyce, mama wyjmowała kolejne blaszki. Ja załapałam się na lukrowanie, a było tego dużo... Niedługo wkleję przepis, ale najpierw sama zrobię jeszcze jedną partię, bardziej do ozdoby niż do jedzenia.
Zaglądajcie.



SKŁADNIKI (na 3-4 porcje):
-ok. 750g wyfiletowanego świeżego łososia
-1 cebula
-1 łyżka świeżo startego imbiru
-oliwa
-400ml wrzącego bulionu drobiowego
-140g śmietany 18%
-1 gruszka
-pęczek kolendry
-curry
-ryż Basmati
  1. Pokrój łososia w kostkę, odcinając uprzednio skórę. Cebulę posiekaj. Gruszkę obierz i pokrój w kostkę.
  2. Na głębokiej patelni rozgrzej oliwę. Dodaj posiekana cebulę i starty imbir. Następnie dodaj bulion i śmietanę. Dokładnie wymieszaj i do tak powstałego sosu dodaj curry, próbując, czy smakuje dobrze.
  3. Dodać pokrojonego łososia. Wymieszać i przykryć. Trzymać pod przykryciem na małym ogniu przez 10-15min. Następnie zdjąć pokrywkę, dodać gruszkę i wymieszać. Trzymać na małym ogniu bez przykrycia przez ok. 5 min, mieszając, by sos się nie przypalił. 
  4. Na koniec dodać listki kolendry. Podawać z ugotowanym ryżem Basmati.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz