wtorek, 19 marca 2013

Zupa pietruszkowa z puddingiem marchewkowym

Były ciepłe dni, już żegnałam zimę i w myślach podawałam rodzinie wiosenny obiad na tarasie, kiedy znów przyszedł mróz, spadł śnieg, zrobiło się zimno, mokro, ślisko i szaro, bo słońce nie raczyło wyjść zza chmur. Już mam dość tej zimy. Marzę o tym, by w końcu zrzucić zimowy płaszcz, odłożyć głęboko do szuflady moje grube, futrzane rękawiczki. Chciałabym już biegać bez trudności przy łapaniu oddechu z powodu zimnego powietrza, spędzać przerwy w szkole spacerując i rozmawiając z przyjaciółmi, przygotować wreszcie mój ogródek ziołowy. Jeszcze trochę, trzeba wytrzymać...


***
Przedstawiam Wam całkiem niezłą propozycję np. na niedzielny bądź świąteczny obiad. Pudding marchewkowy powinien być bardziej zwarty niż na zdjęciu, ale z powodu pośpiechu musiałam skrócić czas gotowania marchewki i pieczenia. Smak tej zupy określiłabym jako domowy. Tak, to danie z pewnością smakuje domem. Polecam :)



Przepis pochodzi z magazynu Food&Friends

SKŁADNIKI (na 4 porcje):
Na zupę:
800 ml jasnego bulionu warzywnego
400 ml posiekanej natki pietruszki kędzierzawej lub szerokolistnej (użyłam zwyczajnej)
80g masła

Na pudding:
600g marchewki
2 ząbki czosnku
40g świeżego i oczyszczonego imbiru
skorka starta z 1/2 cytryny
olej rzepakowy
250g korzenia pietruszki lub pasternaku
200 ml mleka
4 żółtka
świeżo zmielone sól i pieprz
odrobina masła do nasmarowania formy

  1. Przygotuj pudding marchewkowy: Pasternak/korzeń pietruszki pokrój na małe kawałki i ugotuj w mleku do miękkości. Następnie zmiksuj na purée i dodaj żółtka. Wymieszaj. Dopraw solą i pieprzem.
  2. Marchewki pokrój w centymetrową kostkę. Czosnek i imbir drobno posiekaj. W garnku pod przykryciem na odrobinie oleju i małym ogniu "spoć" marchewkę z cebulą z niewielką ilością soli, aż marchewka dobrze zmięknie.
  3. Marchewkę z cebulą wymieszaj z purée z pasternaku lub pietruszki i dodaj skórkę z cytryny. Dopraw solą i pieprzem.
  4. Formę lub naczynie do pieczenia nasmaruj masłem i umieść w nim purée z marchewką. Piecz w piekarniku nagrzanym do 200˚C aż pudding stanie się miękki w środku i lekko twardawy z wierzchu.
  5. Zupa: jasny bulion zagotuj, a następnie zmiksuj z natką pietruszki, po czym jeszcze raz podgrzej i rozpuść w nim masło. Zupę należy robić możliwie jak najkrócej przed podaniem, aby pietruszka zachowała świeży smak oraz zielony kolor. Dopraw solą
  6. Podawaj na ciepło, łyżką nakładając pudding do porcji zupy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz