wtorek, 5 kwietnia 2016

Pesto pietruszkowe


Podczas mojego pierwszego stażu w restauracji, każdy dzień rozpoczynałam od przygotowania pesto pietruszkowego, które goście dostawali czekając na zamówione dania. Starannie odrywałam listki pietruszki od łodyżek, po czym miksowałam je razem z prażonym słonecznikiem, sokiem z cytryny i sporą ilością oliwy z oliwek. Wersja, którą robię w domu jest nieco inna. Słonecznik zastąpiłam nerkowcami, a smak pesto wzbogaciłam startym na tarce Pecorino. Jest to szybka recepta na sporą dawkę witaminy C i żelaza. Można przygotować więcej i cieszyć się nim następnego dnia. Polecam!


SKŁADNIKI (na 1 porcję):
duży pęczek natki pietruszki
1/2 szkl startego sera Pecorino lub Parmezanu lub Grana Padano
40g nerkowców
40ml oliwy
sól
świeżo zmielony czarny pieprz
sok z cytryny


  1. Upraż delikatnie nerkowce w piekarniku lub na suchej patelni.
  2. Oddziel listki  pietruszki od grubych łodyżek.
  3. Zmiksuj w blenderze pietruszkę, oliwę, ser i nerkowce, w razie potrzeby podlej wodą.
  4. Dopraw solą, pieprzem i sokiem z cytryny do smaku.
  5. Podawaj z makaronem spaghetti. Smacznego!

1 komentarz:

  1. Troszkę widzę że jest z tym roboty jednak efekt na pewno to wynagradza. Kocham domowe pesto

    OdpowiedzUsuń