poniedziałek, 2 czerwca 2014

Penne z cukinią, szynką parmeńską i mascarpone


Ostatkiem sił powoli zmierzam do końca roku szkolnego. Do ostatnich dni szkoła wymusza wytężanie umysłu i pochłanianie kolejnych partii wiedzy, ale już niedługo wakacje i porządny odpoczynek przed klasą maturalną. Jednak pomimo mnóstwa pracy i czasem zbyt małej ilości snu, nieodmiennie na wiosnę przychodzi mi ogromna chęć do życia i energia do podejmowania wszelkich działań. Może to przez słońce, a może przez te ogromne ilości warzyw, owoców i zieleniny, których o tej porze roku pochłaniam więcej niż zwykle. Ma to także wielki wpływ na radość, jaką czerpię z gotowania, bo jest teraz mnóstwo wspaniałych składników do użycia, a na talerzu zawitała tęcza.

W przepisie na ten makaron użyłam młody czosnek i jego pędy. W czasie podsmażania na maśle, wspaniale pachnie. Jest delikatniejszy od starszego czosnku, a wyglądem przypomina dymkę. Jeśli go nie dostaniecie, zawsze można zastąpić dymką lub kawałkiem pora. Bardzo spodobało mi się duszenie cukinii w formie takich paseczków. To danie zrobiłam wczoraj, a dziś przygotowałam inną wersję: z szafranem i delikatną fetą. Wspaniałości!


SKŁADNIKI (na 2-3 porcje):
200g makaronu penne
1 łyżka masła
3 pędy młodego czosnku (białe i jasnozielone części)
2 niewielkie cukinie
2 łyżki mascarpone
kilka cieniutkich plasterków szynki parmeńskiej
sól i pieprz
do podania: starty Parmezan, Grana Padano lub inny twardy ser


  1. Ugotuj makaron al dente w osolonej wodzie, pozostawiając pół kubka gorącej wody po gotowaniu.
  2. W czasie gdy makaron się gotuje, za pomocą obieraczki do warzyw pokrój cukinię na cieniutkie paseczki, długości mniej więcej połowy cukinii. Posiekaj czosnek w poprzek. 
  3. Na patelni rozgrzej masło i zeszklij na nim czosnek, a następnie dodaj cukinię, dopraw solą, wymieszaj i duś kilka minut na niewielkim ogniu pod przykryciem. 
  4. Gdy cukinia zmięknie, dopraw jeszcze solą (jeśli potrzeba) i pieprzem do smaku, po czym dodaj mascarpone i wymieszaj, aby się rozpuściło.
  5. Na patelnię wrzuć ugotowany makaron i wymieszaj, dolewając w razie potrzeby wody po gotowaniu makaronu. Dodaj porwaną szynkę i jeszcze raz zamieszaj.
  6. Podawaj posypane Parmezanem. Smacznego!

3 komentarze:

  1. Moje ulubione połączenie makaron i cukinia ! <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo podoba mi się pomysł na takie podanie makaronu! Zapisuję do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda imponująco. Również bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń